El Consell de Ministres impugnarà avui
L'executiu en funcions impugnarà avui la desconnexió unilateral aprovada pel Parlament. Rajoy considera el desafiament català un argument poderós per formar govern

JUAN MEDINA (Reuters)

La reunió del Consell de Ministres d'aquest matí aprovarà un incident d'execució de sentència davant el Tribunal Constitucional després de la decisió adoptada pel Parlament de Catalunya. Dit planerament, plantejarà una impugnació a les conclusions de la comissió del Procés Constituent que plantegen una desconnexió unilateral d'Espanya.
El tema ha centrat l'atenció dels dirigents polítics en les seves visites al Rei Felip VI i, de fet, Mariano Rajoy, ha advertit que considera el desafiament sobiranista de Catalunya "un dels arguments més poderosos" que urgeix la formació d'un govern.
Rajoy ha defensat la necessitat d'aquest govern estable per fer front a reptes d'aquest tipus en la seva compareixença al Palau de la Moncloa, en què ha anunciat que ha acceptat l'encàrrec del Rei d'intentar la seva investidura.
El president en funcions ha considerat "un greu desafiament a l'ordre constitucional" la decisió d'ahir del Parlament de Catalunya d'aprovar les conclusions del denominat "procés constituent" que obren una via unilateral a la independència.
Rajoy ha assegurat que el Govern donarà una resposta pertinent en defensa de la llei, les institucions i els drets de tots els espanyols.
A més, ha explicat que ha aprofitat la seva reunió amb el Rei per informar-lo dels pròxims passos que preveu donar, com s'ha compromès a fer també amb els líders d'altres partits.
"Tothom ha de tenir la seguretat que complirem amb la nostra obligació, però a ningú se li escapa que aquest gravíssim desafiament constitucional és un dels arguments més poderosos que urgeixen la formació d'un Govern estable i sòlid tan aviat com sigui possible", ha afegit.




