El jutge veu delicte en les agressions a dues animalistes al Mas de Barberans
El magistrat exculpa un dels investigats i imputa als altres tres delictes de coacció i danys i delictes lleus de lesió.

Imatge capturada del vídeo on s'aprecien diverses persones agredint i intentant prendre les càmeres de les activists d'AnimaNaturalis a la plaça de bous de Mas de Barberans. / ACN

Mas de Barberans
El jutge d'instrucció número 1 d'Amposta ha tancat les diligències del cas de les agressions que van patir dues activistes d'AnimaNaturalis, el passat mes d'abril, al Mas de Barberans (Montsià). Segons l'escrit del magistrat, al qual ha tingut accés l'ACN, hi ha suficients indicis de comportament delictiu en unes accions que qualifica de "gran violència" – en concret, quan els investigats sacsen, peguen i prenen les càmeres a les noies-.
Els fets, per al jutge, poden ser constitutius dels delictes de coacció i de danys i de dos delictes lleus de lesió. Conclou que tres dels investigats van atacar amb "violència" les dues animalistes d'AnimaNaturalis que gravaven i fotografien la tarda de bous a la plaça del Mas de Barberans. En l'auto judicial es relata que les noies van ser "sacsades i copejades" i se'ls van prendre els equips de gravació que portaven per trencar-los-hi, "impedint a les perjudicades dur terme la serva activitat". El jutge considera que un dels quatre investigats per aquests fets arriba més tard al túmul de gent que es va formar, "quan ja s'estava desfent", i no veu "acreditada la seva participació incriminatòria en els fets".
El magistrat d'Amposta que ha instruït el cas no considera acreditada la participació incriminatòria d'un dels quatre investigats en els fets i l'exculpa provisionalment. En l'auto també es fa una primera valoració del cost de les càmeres i altres materials trencats de prop de 800 euros.
La Fiscalia, l'acusació i la defensa han de presentar els seus d'acusació per demanar la celebració del judici o el sobreseïment de la causa.




