La Generalitat estudia contractar famílies que puguin acollir infants tutelats
Davant les dificultats per trobar una llar per aquests nens d'entre 0 i 6 anys, l'executiu s'està plantejant pagar a les famílies i donar-les d'alta a la Seguretat Social
Barcelona
El Govern català estudia contractar famílies que puguin acollir el centenar de menors de 0 a 6 anys que actualment viuen en centres tutelats per la Generalitat. Davant les dificultats per trobar una llar per aquests nens, l'executiu s'està plantejant pagar a les famílies i donar-les d'alta a la Seguretat Social.
A l'administració li resulta difícil trobar llars que voluntàriament vulguin fer-se càrrec aquests infants, molts d'ells amb discapacitats, malalties greus o que han de viure acompanyats pels seus germans. Per això, seguint el model dels països nòrdics o d'Alemanya, el Govern estudia com instaurar les anomenades "famílies professionals", gent formada i amb experiència amb nens, que cobrarien un sou a canvi d'acollir-los a casa seva. "El que estem fent és explorar de quina manera podríem fer encaixar aquesta opció dins el model que ja tenim", explica la directora de l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció, Agnès Russinyol, en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies.
Per posar-ho més fàcil, el Govern també vol oferir a aquestes famílies descomptes en serveix i taxes, i prioritat en la preinscripció escolar i la matrícula universitària. No només això, sinó que està estudiant un canvi en la normativa perquè puguin mantenir el contacte amb els menors, un cop s'acabi l'acollida. El departament també es posarà en contacte amb patronals i sindicats per què les empreses siguin més flexibles i, per exemple, facilitin les jornades reduïdes o les excedències.




