Cau la població immigrant
Durant l’any 2015 es va reduir la població immigrant a Catalunya en 5.000 persones
Els estrangers continuen vivint en condicions més precàries que el conjunt de la població, segons el Centre d’Estudis de Recerca de Comissions Obreres

La població immigrant marxa de Catalunya perquè no pot renovar el permís de residència al no tenir feina / Oriol Bosch (ACN)

Barcelona
A principis de 2016, hi havia 5.000 empadronats estrangers menys a Catalunya que el 2015. Una reducció que es produeix malgrat que el PIB català porta 2 anys llargs de recuperació. Segons el centre d'estudis de Comissions Obreres, si encara marxen estrangers és per culpa de l'atur. El 31% dels immigrants a Catalunya no tenen feina i molts d'ells han de marxar perquè no poden renovar papers.
El responsable de migracions del sindicat, Carles Bertran, diu que caldria fer una moratòria que eviti que aquestes persones perdin el permís de residència. Beltran parla de “paradoxa” perquè explica que farà falta mà d’obra i la gent que viu aquí no podrà treballar “perquè no tenen una autorització de treball”.
A més, els immigrants que no marxen perquè troben feina es dediquen als mateixos sectors que abans de la crisi i que són els més precaris: l'hostaleria, la construcció i el comerç.




