Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CAS BPA

Bartumeu confirma l'exigència de gravacions sobre les coaccions als Cierco

L'exadvocat dels accionistes majoritaris de BPA assegura que Martí es va negar a veure-les

Higini Cierco entrant a la batllia el passat mes d'agost per declarar sobre el cas BPA. / Arxiu (RTVA)

Higini Cierco entrant a la batllia el passat mes d'agost per declarar sobre el cas BPA.

Andorra la Vella

L'exadvovat dels germans Cierco i president de SDP, Jaume Bartumeu, confirma l'existència de gravacions que demostren les coaccions de les autoritats policials espanyoles a Higini Cierco, i que el cap de Govern no les va voler veure.

Bartumeu ha tornat a explicar avui en una entrevista a RTVA que el dia 16 de març del 2015 -sis dies després de la publicació de la nota de FinCEN contra BPA- es va reunir amb Antoni Martí per explicar-li que els reponsables de BPA havien rebut pressions per desvetllar els comptes de la família Pujol, i que havien cedit a les presssions. Com a novetat, ha afegit que tenen proves audiovisuals de les coaccions i que les van portar a la reunió amb el cap de l'Executiu.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar

Sobre BPA, l'ex advocat dels accionistes majoritaris ha dit que està convençut que no era "una màquina de rentar diners", sinó "un banc com els altres" del país. Ha reconegut que "probablement" hi ha hagut pràctiques "al límit de la llei", però ha dit que si es fes la mateixa investigació a les altres entitats bancaries d'Andorra "també hi trobarien algunes coses no del tot ajustades al que consideren els americans".

D'altra banda, l'ambaixador d'Espanya a Andorra, Manuel Montobbio, no ha volgut parlar sobre si hauria demanat la destitució de l'agregat d'Interior de la legació diplomàtica, Celestino Barroso, que suposadament podria haver participat en les coaccions a Higini Cierco. Montobbio durant la presentació de les activitats de tardor de l'ambaixada s'ha limitat a dir que "aquesta intervenció és únicament per temes culturals".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir