Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CAS INNOVA

El jutge trosseja en dues peces el cas Traiber sobre pròtesis defectuoses

Aixeca el secret de sumari en relació als historials mèdics dels afectats i les proves pericials de les pròtesis. A més, torna a citar a declarar Lluís Márquez, el màxim representant de l’empresa.

La seu de l'empresa Traiber. (ACN)

La seu de l'empresa Traiber.

Reus

El jutge Diego Álvarez de Juan, que instrueix el cas INNOVA a Reus, ha decidit dividir en dues peces el cas Traiber, que investiga la presumpta mala praxis en la compra i col·locació de pròtesis caducades o en mal estat.

La idea del magistrat és ‘simplificar i activar el procediment’, segons recull en un auto dictat el aquest dimarts i emès aquest dijous. Amb aquesta divisió, el cas INNOVA ja compta amb 15 peces separades, algunes de les quals són secretes.

Cita a Luís Márquez

El jutge torna a citar a Márquez a declarar el proper 16 de novembre. A més de l’empresari, també estan investigats en aquesta causa mig centenar de metges de tot Catalunya, la gran majoria cirurgians ortopèdics; una dotzena de treballadors de l’empresa Traiber, directius de SAGESSA i regidors de l’Ajuntament de Reus el darrer mandat: la mà dreta de l’alcalde Carles Pellicer durant anys, Teresa Gomis, i l’actual regidor d’urbanisme, Marc Arza.

Més d’una seixantena d’investigats

El desembre de l’any passat el jutjat número 3 de Reus investigava 47 metges d’una vintena de centres sanitaris públics i privats per les sospites que haurien pogut cobrar comissions il·legals per part de l’empresa Traiber a canvi d’utilitzar el seu material i perquè ‘mantinguessin la boca tancada’ sobre les deficiències tècniques detectades.

L’instructor del cas Innova apuntava que existien indicis que l’empresa reusenca hauria subornat a desenes de metges -la majoria cirurgians ortopèdics- per col·locar les seves pròtesis. De fet, el magistrat apuntava a l’enviament de regals de Nadal, viatges pagats, l’establiment de ‘col·laboracions’ i contractes de ‘royalties’ per encobrir el pagament de comissions irregulars.

El jutge també investigava dotze treballadors de l'empresa Traiber, a més del seu propietari, Luis Márquez; així com al directiu de Sagessa, Joan Benet; a l'exprimera tinent d’alcalde de l'Ajuntament de Reus Teresa Gomis, i a l'actual regidor reusenc Marc Arza, tots dos de CiU, en el seu cas per haver pressionat, presumptament, perquè l’Hospital de Sant Joan de Reus tornés a comprar a l’empresa Traiber.

En una interlocutòria de finals d’any, el magistrat els atribuïa una dotzena de presumptes delictes. En concret, els investigava per delictes de prevaricació i malversació de cabdals públics, alteració de preus en concursos i subhastes públiques, tràfic d'influències, suborn, omissió del deure de perseguir delictes, societari, frau a l'Administració, estafa, corrupció entre particulars, falsedat documental, salut pública, i blanqueig de capitals.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir