Barcelona, Madrid i París reclamen més poder i finançament per a les grans ciutats
Manifest conjunt de les alcaldesses de les tres ciutats per demanar més diners per al món local

Les alcaldesses de Barcelona i Madrid, Ada Colau i Manuela Carmena / EFE

Barcelona
Les alcaldesses de Barcelona, París i Madrid han impulsat un manifest conjunt en el que reclamen un millor finançament per a les ciutats. Ho han fet a les portes de la celebració de la Conferència Mundial Habitat III que comença a Quito el proper dilluns 17 d’octubre. Colau, Hidalgo i Carmena reclamen que els Estats cedeixin competències als governs locals.
El manifest exposa que les ciutats disposen del coneixement i de la proximitat necessària per afrontar problemes com el canvi climàtic o l'acollida de refugiats. Per això les alcaldesses reclamen que els Ajuntaments rebin com a mínim un 25% dels diners dels Estats i que puguin optar directament a fons europeus. “Tenim un model de finançament amb un esquema del segle passat on les ciutats es consideren les administracions menors i les més infrafinançades” ha dit Ada Colau, alcaldessa de Barcelona.
La conferència mundial Hàbitat és una reunió d'Estats, però per primera vegada els governs locals podran influir en la definició de la nova agenda urbana.




