Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Una altra mort per legionel·losi

És la segona víctima aquest mes a Catalunya

Es tracta d’un home de 89 anys veí de Mollet del Vallès

El secretari de Salut Pública, Joan Guix, i la subdirectora general de coordinació de Salut Pública a Girona i Barcelona, Cristina Pérez, expliquen la mort per legionel·losi a Mollet / Laura Fíguls (ACN)

El secretari de Salut Pública, Joan Guix, i la subdirectora general de coordinació de Salut Pública a Girona i Barcelona, Cristina Pérez, expliquen la mort per legionel·losi a Mollet

Barcelona

El mort és un home de 89 anys veí de Mollet del Vallès que va ingressar el 2 d'octubre amb legionel·losi i va morir el dia 10. Al mateix municipi s'han detectat dos casos més, l'últim avui mateix, però ja els hi han donat l'alta. Com que la legionel·losi triga fins a 14 dies en manifestar-se, la Conselleria de Salut no descarta que apareguin més casos. Ara l’Agència de Salut Pública investiga l'origen d'aquest brot. Han revisat 10 instal·lacions de refrigeració del municipi i l'Ajuntament de Mollet del Vallès ha aturat i netejat les fonts ornamentals, el reg automàtic i la neteja dels carrers amb aigua.

Aquest mes a Catalunya ja han mort dos homes per legionel·la i en menys d'un mes hi ha hagut tres brots: el de l'hotel de Salou, on va morir un home; el de Vilafranca del Penedès, amb quatre afectades, i el d'avui. Segons el Secretari de Salut Pública, Joan Guix, “aquest brots són més freqüents a finals d’estiu i principis de tardor per la humitat i els canvis de temperatura”.

A banda d'aquests tres brots, des d'ahir dues escoles de Calafell no poden fer servir l'aigua de l'aixeta perquè s'han trobat petites dosis de legionel·la. En aquest cas, però, no hi ha risc de contagi.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir