La Selva obre bosses d'escombraries per trobar qui no recicla bé
A set municipis de la comarca de La Selva s'inspeccionen les bosses d'escombraries dels contenidors de rebuig per enganxar els veïns que no reciclen bé. Ho fa el Consell Comarcal a petició dels ajuntaments. Les multes per no reciclar bé poden arribar als 400 euros.

Imatge cedida a Ràdio Girona

Girona
Ara mateix s'inspeccionen les bosses d'escombraries d'Amer, Blanes, Caldes de Malavella, Vidreres, Riudellots, Sils i Massanes, i alguns altres municipis de La Selva estan a l'espera d'acollir-se a aquest servei.
Els inspectors del Consell Comarcal de la Selva seleccionen aleatòriament els contenidors de rebuig que volen inspeccionar, els recullen del carrer i els susbtitueixen per un contenidor nou. Un cop a la planta de triatge del Consell Comarcal els inspectors obren les bosses que hi ha dins el contenidor i miren si hi ha residus barrejats. Si és així, intenten identificar la persona que ho ha fet a partir de factures o d'altres documents amb nom o adreça i que troben dins la bossa.
En els casos que no s'ha reciclat bé i que es pot identificar l'infractor, el Consell li envia una carta avisant-lo que, si hi torna, el sancionaran. Això crea indignació entre alguns dels afectats, com és el cas d'aquest veí de Caldes:
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Veí de Caldes a qui han revisat la bossa de les escombraries
Des de principi d'any, a la Selva, s'han inspeccionat 469 bosses de deixalles en aquests set municipis i s'ha advertit, per carta, a 84 ciutadans que han barrejat residus.
Primer se'ls adverteix però si se'ls torna a enxampar els cau una multa de 400 euros --amb opció de bonificar-la a 200€ si es reconeix la infracció--. De multes, aquest 2016 se n'han posat 34.
El cap del Departament de Territori i Sostenibilitat del Consell Comarcal de la Selva, Felip Toledo, explica que es fa per "perseguir els infractors", però recorda que l'objectiu final és conscienciar de la importància de reciclar bé.
A part d'inspeccionar la brossa llançada pels veïns, el Consell ha intensificat l'activitat inspectora dirigida als comerços i establiments que són grans productors de residus.
LA RECOLLIDA PORTA A PORTA
Inspeccions puntuals a les bosses de residus també es fa en els municipis on hi ha recollida porta a porta.
Segons han explicat des de l'Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Porta a Porta, ells no obren totes les bosses d'escombraries aleatòriament, sinó que s'inspeccionen només les que en fer la recollida es detecta que a dins la bossa hi ha algun objecte que no hi hauria de ser.




