Els comerciants del Pas, en contra de convertir el poble en un espai 'outlet'
La FACA recorda que el turista que ve a Andorra no té un alt poder adquisitiu com per convertir el centre del país en una zona de comerç de luxe

El Pas de la Casa es podria convertir en un centre 'outlet de marques a l'aire lliure segons el pla estratègic de turisme de compres. Els comerciants de la localitat no hi estan d'acord. / Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
Els comerciants de Pas de la Casa s'ha mostrat contraris amb la decisió de convertir la zona en un espai 'outlet'. Així han respost a aquesta iniciativa del Govern que es troba dins del pla estratègic de turisme de compres.
Dins d'aquest pla, l'apartat d'especialització del comerç per zones és la que més conflicte ha creat, principalment al Pas de la Casa. Afirmen que ara és un espai que està experimentantt una davallada molt important de la qualitat de la clientela i dels propis hotels, i que d'aquesta manera sols s'aconseguirà anar a pitjor. Així ho explicava Josep Ayala, hoteler del Pas de la Casa.
Pel que respecta a convertir el centre històric d'Andorra la Vella, Riberaygua i traveseres, i Escaldes-Engordany en zona comercial de luxe, des de la Federació d'associacions de comerç d'Andorra (FACA) es mostren d'acord però recorden que el turista d'andorra no és d'alt nivell adquisitiu i que les dificultats d'accés al país és un punt en contra, tal i com ha declarat Antoni Miralles, el vicepresident de la FACA, a SER Andorra.




