Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
ACCIDENT FREGINALS

Arxivada la causa de l’accident de Freginals on van morir 13 persones

Fins a 13 estudiants de diferents nacionalitats van morir en el tràgic succés del passat març.

L’arxivament és provisional i es pot presentar un recurs d’apel·lació a l’Audiència.

Imatge de l'autobús sinistrat en l'accident del passat 20 de març. / SÒNIA CASTELLÓ

Imatge de l'autobús sinistrat en l'accident del passat 20 de març.

Freginals

El jutjat d’instrucció número 3 d’Amposta ha arxivat la via penal de l’accident d’autocar del passat mes de març a Freginals, en el qual van morir 13 estudiants universitàries de diferents nacionalitats. Després de practicar-se les diligències, la jutgessa ha acabat considerant que no hi ha indicis de criminalitat en l’actuació del conductor de l’autobús accidentat.

De fet, la jutgessa ha pres aquesta decisió després de prendre declaració a les víctimes i els treballadors de l’empresa de l’autobús sinistrat i rebre els informes de Mossos d’Esquadra, forenses i Carreteres. Així, ha constatat que no va haver una falla mecànica que desencadenés l’accident. També considera que la velocitat de l’autocar era l’adequada i que també ho era la conducció del xofer, que hauria fet els descansos pertinents. Segons l’auto d’arxivament d’aquest dimarts, el conductor tampoc va distreure’s amb l’ús de cap dels telèfons mòbils dels que disposava perquè dels llistats d’entrades i sortides de trucades es desprèn que l’home no els va utilitzar en els moments previs a l’accident. Per tot plegat, la jutgessa ha decidit arxivar la causa penal i deriva les víctimes i les famílies de les 13 víctimes mortals a la via civil. L'arxivament és provisional i es pot presentar recurs d'apel·lació a l'Audiència de Tarragona.

Les es van obrir per conèixer la causa de l'accident que el 20 de març passat, quan faltaven pocs minuts per les sis de la matinada, va patir un autocar a l'AP-7 a Freginals i on van morir tretze estudiants de diferents nacionalitats. No s'han trobat errors en l'electrònica de control dels sistemes de control de frens del vehicle ni altres errors amb el sistema de gestió del motor del vehicle amb anterioritat a la producció de l'accident, i es descarta que hagués un error mecànic en el funcionament dels sistemes de l'autobús, neumàtics, així com que el punt quilomètric on es va produir l'accident no és un punt d'acumulació d'accidents. La jutgessa també ha destacat que en els 28 dies abans de l'accident, segons es desprèn de l'examen de la targeta del conductor, es van produir dos descansos reduïts quan, hauria d'haver fet almenys un descans de duració normal. Amb tot, el dia de l'accident, es va respectar el temps de conducció i descans diari que s'estableix reglamentàriament, fins i tot, en l'hora en què es va produir el sinistre, el conductor respectava el temps de conducció ininterrompuda ja que portava circulant sense descans 1 hores i 47 minuts.

Segons l'informe pericial dels Mossos d'Esquadra, la causa de l'accident és atribuïble al cansament del conductor. Segons aquest, a 300 metres abans d'arribar al punt de l'accident, l'autobús sense motiu aparent, es va desplaçant de forma suau cap al marge dret sense canvis de direcció sobtats i que amb anterioritat s'havien produït variacions significatives de velocitat sense que es puguin justificar en relació amb la intensitat del trànsit ni amb el traçat de la via. De fet, en el moment en què el conductor es va adonar que havia sortit de la via pel marge dret, circulant a 75 quilòmetres per hores, és quan va accionar el volant del vehicle per retornar a la posició correcta a la carretera. Malgrat tot, per la direcció que havia agafat l'autobús i la velocitat a la que anava, va fer que el vehicle xoqués frontalment amb la mitjana que separa els dos carrils de circulació. Llavors va ser quan el conductor va fer una maniobra evasiva complexa de frenada d'emergència i canviava la direcció de gir a la dreta per aconseguir el control del vehicle sense aconseguir-ho, de manera que, l'autobús va entrar en contacte amb la mitjana de forma violenta, va bolcar pel seu lateral esquerra i es va desplaçar 32 metres envaint el carril esquerra de l'AP-7 en sentit sud, i part del carril dret del mateix sentit de circulació.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir