Barcelona estrenarà una moneda local l'any que ve
La nova divisa s'utilitzarà de moment als barris de l'eix Besòs i es podria estendre a tota la ciutat l'any 2019

Fernando Alvarado (EFE)

Barcelona
Barcelona tindrà una moneda social durant el primer semestre de l'any que ve. De moment, funcionarà només als barris de l'anomenat eix Besòs, la zona més pobre de la ciutat. La implantació d'una moneda alternativa va ser una de les propostes electorals de l'actual alcaldessa Ada Colau per promocionar el comerç i l'economia local.
La prova pilot d'aquesta moneda social neix vinculada a un programa europeu que ha atorgat a Barcelona prop de 5 milions d'euros per lluitar contra la pobresa. I en funció de com evolucioni la seva utilització en els barris del Besòs, es decidirà com s'ha d'estendre a la resta de la ciutat de cara al 2019.
El comissionat d'economia cooperativa, Jordi Via, ha insistit en què la implantació a tota la ciutat està encara "en fase preliminar" i que s'estan estudiant diferents alternatives de moneda. Hi ha experiències a ciutats europees com Toulouse o Bristol.
Aquesta moneda forma part d'una de les 124 mesures del Pla d'Impuls de l'Economia Social i Solidària que ha presentat avui el govern municipal. Un pla que invertirà 24 milions d'euros des d'ara i fins el 2019 per recolzar aquest sector que ja representa el 8 per cent de l'ocupació a Barcelona i agrupa prop de 5 mil iniciatives.
Entre les mesures més destacades del pla està la creació d'un centre de referència per la innovació socioeconòmica, sota el paraigües de Barcelona Activa. També vol impulsar projectes als barris com Coopolis, un equipament que vol promoure l'economia social i solidària, o el hub de la bicicleta de Barcelona, situat a l'edifici industrial Can Picó. Finalment també vol millorar l'accés al crèdit i al finançament dels nous projectes d'aquest sector.




