Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Intèrprets de llengua de signes denuncien que Ensenyament els vol retallar sous i horaris

Afectaria alguns treballadors que atenen alumnes sords en centres de Formació Professional a Barcelona. El departament d'Ensenyament ho nega i assegura que, precisament a partir d'aquest mes es destinaran més diners a aquest servei

Getty Images

Barcelona

Els intèrprets que atenen els alumnes sords als centres de formació professional i Batxillerat de Barcelona asseguren que el Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius de Barcelona, un organisme que depèn de la Generalitat, els ha comunicat que properament hauran de treballar menys hores, i per tant, cobraran menys.

Albert Llaurens, president de l'associació d'intèrprets en llengua de signes de Catalunya, creu que aquesta reducció és un "despropòsit" ja que, per llei, aquests alumnes haurien d'accedir a un aprenentatge en llengua de signes. Cap treballador afectat s'atreveix a explicar-ho en públic.

En canvi, des del departament d'Ensenyament asseguren que aquest novembre han augmentat un 10% el pressupost del servei d'intèrprets respecte el del setembre. Tot i així admeten que han deixat d’atendre un 15% d'alumnes sords. Uns canvis que expliquen com un reajustament en funció de les necessitats de cada alumne i no per motius econòmics.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir