Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Tanca l'empresa més antiga de les comarques de Girona

La Foneria Barberí, l'empresa més antiga de les comarques de Girona, abandona l'activitat. Feia més de 400 anys que es dedicava a fer campanes i escultures però ja no tenen encàrrecs.

A la Foneria Barberí es va fer la campana de la Llibertat. / ACN

A la Foneria Barberí es va fer la campana de la Llibertat.

Girona

La Foneria Barberí va néixer a Olot a mitjans del segle XVI i ara tenia la seva seu a Riudellots de la Selva.

És una empresa de fosa tradicional especialitzada en grans obres. Els seus responsables han decidit abandonar aquesta activitat i els 8 treballadros que té aniran a l'atur o es recol·locaran a l'altra branca de l'empresa, Castey, que fabrica cassoles i altres estris de cuina.

Barberí és la segona empresa més antiga de Catalunya, darrera de Codorniu i tanca, segons els seus responsables, perquè s'hi han vist obligats.

Els seus principals clients eren els ajuntaments, que encarregaven grans escultures, però ara ja pràcticament no tenen comandes.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir