La Part Baixa de Tarragona continua sense càmeres de seguretat al carrer
L'ajuntament espera que en les properes setmanes es posi en funcionament aquest sistema de vigilància a la via pública.

Càmeres de seguretat. / ACN

Tarragona
Els problemes de seguretat a la Part Baixa de Tarragona van fer plantejar a l'ajuntament de Tarragona la possibilitat de posar càmeres al carrer, una iniciativa que existeix a diferents municipis de Catalunya com ara Salou.
A dia d’avui la iniciativa, que es va començar a gestar fa sis anys, encara no està en actiu. L'ajuntament espera poder-les tenir per Nadal. La instal·lació dels 24 aparells ja està gairebé feta al 100%, però ara encara falta l'autorització de la Generalitat, concretament de la Comissió de Videovigilància.
Problemes burocràtics
Fa anys que s’arrossega el projecte, que s'ha hagut d'anar canviant per qüestions urbanístiques, sobretot a la plaça dels Carros a causa de les obres que s'hi han fet. El problema és que quan hi ha modificacions, certs tràmits s'han de tornar a fer i això fa alentir-ho tot.
Porta oberta
D'altra banda, el regidor de Seguretat, Pau Pérez, no tanca la porta a ampliar el sistema de seguretat a altres zones de la ciutat. Ara bé, també vol deixar molt clar que fins que no funcioni la instal·lació de la part baixa i es garanteixi l'operativitat, no se'n plantejaran més.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




