Bàscara no es vendrà l'Ajuntament per pagar el deute
Bàscara no es vendrà l’Ajuntament per pagar una part del deute. Era el que ja es preveia abans de la consulta popular d'aquest diumenge organitzada per conèixer l’opinió dels veïns i és el que ha acabat sortint.

Una de les 270 persones que va votar ahir a Bàscara. / ACN

Bàscara
L’alcalde, Narcís Saurina (ERC), diu que esperaven una participació més alta. Al final, només un de cada tres veïns amb dret a vot (857 persones majors de 16 anys) han expressat la seva opinió.
Saurina ha explicat que ara tenen “una carta menys” per afrontar el difícil repte de pagar el deute i que depenen “totalment” del polígon industrial que impulsen a Orriols.
Han estat 184 vots a favor del No, 72 a favor del Sí, 4 vots nuls i 10 abstencions. Això vol dir que el consistori no pot vendre’s l’edifici de l’Ajuntament (valorat en uns 2 milions d’euros) per fer front a un deute de 3 milions d’euros que representa el 325% del pressupost i que es podria enfilar molt més si prosperen els litigis que hi ha oberts contra l’Ajuntament.
La intenció ja era no vendre si no era absolutament imprescindible però això ara queda totalment descartat i tots els ous del cistell es posen a un polígon industrial a la zona d’Orriols que ha de permetre “augmentar significativament els ingressos”.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Narcís Saurina, alcalde de Bàscara
L’alcalde ha explicat que ja tenen un acord amb el promotor i que aquesta setmana ja podrien tenir “els papers” per aprovar-lo al ple. I després quedarà esperar que s’hi instal·lin empreses.
Si no és així, diu Narcís Saurina, haurien de demanar ajuda a institucions superiors perquè “fer un pla d’ajust sense ingressos extra voldria dir deixar de fer moltes coses, com escombrar carrers”. També seria totalment “inviable” tornar el deute perquè no es faria net “fins d'aquí a 200 anys”. També inviable.
En paral·lel, el consistori va encarregar una auditoria i va posar els números de l’Ajuntament en mans d’antifrau que, segons Saurina, els va obrir una investigació a finals de setembre que, esperen, ofereixi resultats a la primavera. “Si hi ha irregularitats anirem a la justícia per reclamar responsabilitats a qui calgui”, adverteix.
Segons l’equip de govern actual (ERC) els mals s’han d’imputar a qui va governar el municipi des de principis dels 80, el convergent Lluís Lloret.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




