Sis nenes salvades de patir una ablació de clítoris
La Unitat de Suport a l'Atenció de Víctimes ha frenat aquests casos aquest any fent pedagogia entre les famílies de les menors, procedents de països subsaharians on aquesta pràctica és habitual
Girona
Entre gener i novembre, la regió policial de Girona dels Mossos d'Esquadra han rebut aquests 6 casos de menors en situació de risc.
Les alarmes salten a les consultes dels pediatres, a l'entorn escolar o a travès de serveis socials i es fa una feina de prevenció a les famílies. Se'ls explica que l'ablació és, a l'estat espanyol un delicte i es fa molta pedagogia amb les famílies, totes procedents de països subsaharians, no només per les conseqüències penals, sinó pel dolor que provoquen a la nena i les seqüeles de per vida que li deixarien.
La tècnica de la Unitat de Suport a l'Atenció de Víctimes, que depèn del Departament d'Interior, Carme Navarro, diu que s'està fent molt feina de prevenció i conscienciació aquí però que també en caldria molta als països d'origen d'aquestes famílies
La meitat de tots els casos de risc detectats a Catalunya aquest any són de les comarques de Girona, 6 de 12.




