13 anys i mig de presó per l'acusat d'intentar cremar viva la dona
L’Audiència de Girona el condemna per maltractaments i per incendi però no considera que hi hagués ni intent d’homici ni d’avortament. També li prohibeix acostar-se a la víctima durant 6 anys.

Un moment del judici. / Imatge: ACN

Girona
El fiscal demanava que se’l condemnés a 34 anys i 11 mesos per intent d’homici, intent d’avortament amb agreujant de parentiu a part d’un delicte d’incendi i per maltractaments però el jutjat de Violència sobre la Dona diu que no hi ha intent d’homicidi ni d’avortament.
L’argument que dóna és que, tot i que considera provat que l’home va calar foc a consciència a l’habitació en la que s’havia refugiat la víctima després de patir una agressió, no s’ha pogut demostrar que quedés atrapada per un moble –com va declarar- i, per tant, no hi ha indefensió, impossibilitat d’escapar ni cremades importants.
Tampoc considera demostrat que la dona escapés de l’habitació gràcies a una tercera persona.
Sí que el condemna per incendi, per violència domèstica i per dos delictes de lesions lleu.
A part dels 13 anys i mig de presó, també li prohibeix acostar-se a la víctima durant 6 anys i tenir llicència d’armes durant set i mig.
La dona, que estava embarassada de 7 mesos, va declarar durant el judici que l’agressor la tenia sotmesa, que li controlava el mòbil i que l'1 de gener del 2016 li va tirar un moble a sobre, va quedar atrapada per una cama i després va agafar roba i un matalàs, hi va calar foc i va marxar.
L’advocat del condemnat ja ha anunciat que la recorrerà.




