Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Junqueras recorre davant el Constitucional

El líder d'Esquerra Republicana i exvicepresident de la Generalitat ha presentat un recurs d'empara davant del Tribunal Constitucional per sortir de la presó d'Estremera on porta més de cent dies

Getty Images

Barcelona

La defensa del líder d'ERC, Oriol Junqueras, ha presentat davant el Tribunal Constitucional un recurs d'empara en el qual sol·licita que sigui posat en llibertat provisional o qualsevol altra cautela que no impliqui l'empresonament provisional incondicionat.

És un recurs amb el qual l'advocat de Junqueras, Andreu Van den Eynde, replica les actuacions del Tribunal Suprem amb què els magistrats han denegat en dues ocasions la petició de llibertat que se'ls va reclamar, la primera vegada el 4 de desembre, quan va deixar en llibertat a la resta de exconsellers sota fiança de 100.000 euros, i la segona, el 5 de gener d'aquest any, quan el Suprem va decidir mantenir a la presó a Junqueras perquè no ha demostrat haver renunciat a la via unilateral.

En el recurs davant el TC a què ha tingut accés La Vanguardia, la defensa del líder d'ERC reclama a l'alt tribunal que se li reconeguin a Junqueras "drets fonamentals a la llibertat, a la llibertat ideològica, al jutge ordinari predeterminat per la llei, a la defensa, a la presumpció d'innocència, a la legalitat, a la participació i representació polítiques, al jutge imparcial, a la tutela judicial efectiva i a un procés amb totes les garanties ". Drets que d'alguna manera el lletrat de l'empresonat creu que el Suprem ha violentat d'una o altra manera en el procediment judicial en marxa.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir