Trapero, als Mossos: "Hem de ser conscients del que volen, fer desaparèixer el cos"
El 13 d'octubre, Josep Lluís Trapero va celebrar una sessió informativa al complex central de la policia autonòmica en què animava la seva gent a "no tenir por" perquè els Mossos havien "fet el que s’havia de fer i el que es volia fer"

Pablo Blazquez Dominguez (Getty Images)

Madrid
Novetats sobre les investigacions que l'Audiència Nacional està duent a terme sobre el paper jugat per la cúpula dels Mossos en el disseny de l'arquitectura del Procés i la seva posada en marxa. Un informe de la Guàrdia Civil a mans la jutgessa Carmen Lamela des del 22 de febrer passat revela com el exmaJor dels Mossos arengava als seus subordinats en sessions informatives per combatre a l'Estat des de la premissa que el que es pretenia era "fer desaparèixer el cos i que per tant havia de tenir molta cura en no posar facilitats ".
Segons recull aquest informe, al contingut ha tingut accés la Cadena SER, dotze dies després de la celebració del referèndum declarat il·legal pel Tribunal Constitucional, Josep Lluís Trapero va mantenir una reunió amb la cúpula policial, els caps de les diferents brigades i membres de escales inferiors per, segons l'acta del dia, donar una explicació de la situació actual, amb motiu dels fets del 20 de setembre i del dispositiu policial de l'1 d'octubre. Segons l'acta incorporada a l'informe de la Guàrdia Civil, Trapero va arribar a afirmar textualment als seus subordinats que "havien de ser conscients que el que volien és fer desaparèixer el cos i que per això la por no els podia vèncer. Hem fet el que havíem de fer i el que volíem fer, no ens podem permetre que dirigeixin les nostres actuacions ", conclou Trapero.
L'argument que esgrimeix el exMajor dels Mossos, acusat d'un doble delicte de sedició, és que la "gestió dels atemptats havia provocat una fotografia que no agradava gens a la resta de l'estat ja que els havia posicionat com una policia integral, amb capacitat de reacció i especialització ". Segons Trapero, la imatge donada de gestió i lideratge en la gestió dels atemptats havia provocat una campanya de descrèdit constant cap als Mossos per part de les forces i cossos de seguretat de l'estat i que aquesta campanya continuava especialment davant els fets actuals de l'1 O . "Hem de ser conscients i tenir molt present que des de la Guàrdia Civil i la Fiscalia construeixen un delicte de sedició amb deu exemples d'actes o vídeos d'actuacions poc rigoroses", assegura Josep Lluís Trapero.
Pel que fa a les relacions judicials, el exMajor dels Mossos assegurava que "calia tenir en compte que una possible DUI (Declaració Unilateral d'Independència) els atemoria" per la incertesa del futur i com a element humà que provoca por en la judicatura ". això, remata Trapero, "condiciona les seves actuacions i que, en part, nosaltres paguem".

Ana Terradillos
Licenciada en Periodismo por la Universidad de Navarra (1991-1996) y en Ciencias Políticas por la UNED...




