Les obres de Meritxell s'encareixen un 40% i arriben als gairebé 11 milions
La cònsol Conxita marsol admet que la direcció facultativa de l'obra es va equivocar en els càlculs

Conxita Marsol i Marc Pons, cònsols d'Andorra la Vella, a la sessió de comú d'ahir / M.F. (ANA)

Andorra la Vella
Les obres de l'avinguda Meritxell s'encareixen un 40% i arriben als gairebé 11 milions.
El comú d’Andorra la Vella ha adjudicat aquest dimecres els treballs de remodelació i embelliment de tres trams de l’avinguda Meritxell, els que van del carrer de la Unió i fins a Bisbe Iglesias, que s’eleven a vuit milions d’euros. Ha quedat desert, però, el tram que va entre Bisbe Iglesias i el carrer de les Canals, per la qual cosa es farà un concurs urgent perquè les obres puguin començar totes el 4 d’abril. En total, es calcula que aquests treballs tinguin un cost total de 10,9 milions. És a dir, 3,3 milions més del que s’havia previst i, per aquest motiu, també s’ha aprovat un suplement de crèdit per aquest import.
La cònsol major de la capital, Conxita Marsol, ha atribuït aquest increment al fet que les empreses tinguin problemes de personal i ha admès que la direcció facultativa es va equivocar en els càlculs.
Per la seva banda, l’oposició ha votat en contra del suplement de crèdit i també de les adjudicacions. Lamenten l’increment del cost de les obres, en el que creuen que poden haver repercutit les sancions a les quals s'enfronten les empreses si no compleixen els terminis, i consideren que s’hauria d’haver replantejat el concurs.
Tant des del PS com des de CDI+Liberals, adverteixen que l'encariment de les obres es traduirà en un major endeutament, una afirmació que Marsol nega. Oposició i comú tampoc es posen d'acord en els terminis. Mentre que Marsol assegura que realitzar els treballs en 4 mesos és viable, la minoria ho posa en dubte.




