Les entitats demanen repetir el plenari que va tombar la multiconsulta
La Favb, Aigua és Vida, Tanquem els CIEs i Metromuster no descarten anar als tribunals si els grups que van votar en contra no rectifiquen

Ana Menéndez, de la FAVB; Mercè Duch, de 'Tanquem els CIEs' i Míriam Planas, d' 'Aigua és vida' / Selene Pernas (ACN)

Barcelona
Les entitats que van recollir signatures i van presentar dues preguntes a la multiconsulta volen que es repeteixi la votació del plenari que les va tombar. Asseguren que els vots contraris de la CUP, PP, PSC, CIUTADANS i PDeCAT van ser il·lícits.
La Favb, Aigua és vida, Tanquem els CIE'S i Metromuster argumenten que el reglament de participació estableix que els grups polítics no poden votar en contra de les iniciatives ciutadanes. De moment, han demanat als grups que es retractin i convoquin un altre ple per desencallar la multiconsulta. En paral·lel, han sol·licitat un pronunciament de la comissió d'empara i no descarten anar als tribunals.
La presidenta de la Favb, Ana Menéndez, assegura que la votació del 10 d'Abril va ser un "insult" i una votació il·lícita "perquè se saltava el reglament que el mateix ple va aprovar fa uns mesos". A més, Menéndez considera que les entitats i els ciutadans "són víctimes col·laterals" de la guerra partidista que hi ha ara mateix, a un any de les eleccions, a l'Ajuntament.
Per tot plegat, les entitats no descarten recórrer als tribunals, si és necessari, per poder reactivar la multiconsulta. Creuen que si hi ha voluntat política, es podria celebrar en les dates previstes, al mes de juny.
La portaveu d'Aigua és Vida, Míriam Planas, ha explicat que faran una crida a la mobilització perquè entenen que la votació contra les iniciatives ciutadanes és un atac a la democràcia.
Des de Tanquem els CIEs, Mercè Duch, ha assegurat que s'ha perdut una oportunitat i que no es donen per vençuts. Que continuaran lluitant per aconseguir que la multiconsulta se celebri.
La presidenta de Ciutadans, Carina Mejías, ja ha respost les entitats. Assegura que el seu partit no canviarà el vot perquè la multiconsulta "només s'ajusta als interessos polítics del govern de Colau".




