Bermúdez de Castro: "Puigdemont vol forçar noves eleccions"
El responsable de l'aplicació del 155 a Catalunya dóna suport al ministre Montoro, i defensa que el 1-O podria haver "un altre tipus de malversació" que no implicaria una despesa directa de fons públics

undefined
Madrid
Roberto Bermúdez de Castro ha apostat per la conformació, com abans, d'un govern a Catalunya compromès "amb la Constitució i l'Estatut actual", però ha defensat també la possibilitat d'allargar l'aplicació del 155 el temps que sigui necessari. "Una administració suporta molt sorprenentment, perquè hi ha molt funcionari que fa molt bé el seu paper", ha assegurat el secretari d'Estat, que ha acusat Puigdemont de bloquejar la formació de govern. "Depenen que l'interès personal de Puigdemont s'acabi d'una vegada. Qualsevol persona que es manifesti en contra del procés és denostada. Puigdemont vol forçar molt perquè hi hagi noves eleccions, que entenc que seria dolent per a Catalunya ".

L'entrevista íntegra a Roberto Bermúdez de Castro / Cadena SER
El secretari d'Estat per a les Administracions Territorials ha donat suport a les afirmacions del ministre d'Hisenda, de Cristóbal Montoro, per les quals el jutge Llarena ha demanat explicacions. Segons Bermúdez de Castro, "la malversació pot ser deixar un edifici, un local, gastar llum, o lliurar una factura que digui serveis postals i que el diners s'utilitzin per a una altra cosa. El ministre sap que des que hi ha un control financer estricte hi ha un informe setmanal de la interventora de la Generalitat, que certifica que no hi ha hagut aquest tipus de despesa. Pot haver falsificació d'invocacions i altre tipus de malversació, com ara la cessió o l'ús de locals i d'elements públics".
El responsable de l'aplicació efectiva del 155 a Catalunya, ha reconegut en Hoy por Hoy que el càrrec suposa un "desgast personal important" i que "no es soluciona en sis mesos un problema de 30 anys". Sis mesos d'intervenció de l'autonomia catalana que, segons Bermúdez de Castro, han transcorregut amb total normalitat. "Els primers dies no negaré que hi havia preocupació per com anaven a reaccionar els funcionaris. No hi va haver cap problema, moltíssima gent es va posar a la nostra disposició ", ha explicat el secretari d'Estat, que ha assegurat que la seva gestió es limita, fonamentalment, a mantenir en funcionament les "quatre pautes fonamentals de l'estat de benestar, educació, sanitat , serveis socials i justícia ", serveis que, segons ell, "ningú pot dir que funcionen pitjor"




