35 persones han mort a la feina entre 2013 i 2017
L'any passat va ser especialment negre amb 13 morts. I els accidents de treball amb baixa han augmentat un 40%. Són dades de l'informe de sinistralitat laboral de la UGT que també destaca l'augment dels accidents en el trajecte de la feina a casa. Segons aquest sindicat, les xifres són insostenibles.

Núria Gilgado, UGT. / Imatge: ACN

Girona
La xifra de morts a la feina van créixer especialment durant el 2017 (13 persones van perdre la vida) i la d'accidents laborals que comporten baixa no ha parat de fer-ho des del 2013.
L'any passat es van fregar les 10.500 baixes i això és més d'una cada hora. Els accidents laborals entre casa i la feina també han crescut un 25%. L'any passat n'hi va haver 3 cada dia, de mitjana.
La secretària de política sindical d'UGT, Núria Gilgado, diu que són xifres insostenibles que són fruit de la crisi i de la precarietat i temporalitat que ha portat la reforma laboral, que també ha limitat el paper dels sindicats.
El reconeixement de malalties professionals, en canvi, va a la baixa, diuen els sindicats, degut a què les mútues deriven moltes malalties professionals cap al servei públic de salut.
I això castiga especialment les dones. Segons UGT, el 2017 només es va declarar un càncer laboral a una dona a tot Catalunya.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




