Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Asil i tràfic de persones

La Policia va detectar 8 persones el 2017 que havien demanat asil i eren víctimes de màfies que les traficaven per explotar-les

Les entitats socials creuen que hi ha més casos i reclamen formació pels agents i advocats que treballen a la frontera

La zona d'arribades de l'aeroport de Barcelona / Júlia Pérez (ACN)

La zona d'arribades de l'aeroport de Barcelona

Barcelona

Durant el quart trimestre de l'any passat van arribar 10 noies vietnamites. Va costar molt saber la seva nacionalitat o si eren menors d'edat perquè no duien documentació i havien arribat de vols procedents de Bogotà. Quan els policies de fronteres sospiten que estan davant d'un possible cas de tràfic de persones, demanen suport als seus companys d'investigació que lluiten contra les xarxes criminals d'immigració (UCRIF) per intentar afinar més en el diagnòstic. El comissari cap de la Policia Nacional, Fernando Agoiz, diu que davant qualsevol dubte, actuen.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

"Sempre actuem quan sospitem que hi ha tràfic de persones"

00:00:0000:06
Descargar

A les entrevistes que fan sempre amb un advocat, els agents pregunten com han aconseguit els diners o si els han ofert feina a Espanya, per exemple. Asseguren que les víctimes no diuen res per por a les màfies i a possibles represàlies. La coordinadora de l'entitat SICAR que dóna suport a les víctimes, Rosa Cendon explica que algunes noies accepten l'ajut i d'altres, com a mínim, marxen amb la informació, per si després, un altre país volen denunciar.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

La reacció de les dones explotades quan reben informació a l'aeroport

00:00:0000:06
Descargar

SICAR assegura que el 14% de les víctimes que han atès per tràfic, havien arribat per l'aeroport del Prat. Rosa Cendon creu que cal més formació per detectar aquests casos a la frontera, especialment dels advocats. Durant tot l'any passat van descobrir només 8 casos de tràfic a l'aeroport del Prat de les 300 persones que van demanar asil.

  • 29 persones traficades en sis mesos
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir