El Govern central portarà al Constitucional la moció del 9N
Elsa Artadi diu que amb això es constata que no hi ha "gaire diferència" entre els governs de Pedro Sánchez i Mariano Rajoy

Celaá anuncia govern espanyol impugnarà al TC la moció del Parlament que ratifica els objectius polítics del 9-N / ACN
Barcelona
El Govern impugnarà davant el Tribunal Constitucional la moció aprovada ahir al parlament català en la qual es reafirmen "els objectius polítics" de la resolució del 9 de novembre del 2015, que expressa la voluntat d'avançar cap a la independència de Catalunya.
Segons ha informat la portaveu del Govern, Isabel Celaá, en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Ministres, l'Executiu té la intenció d'impugnar aquesta moció i, per a això, ha demanat el preceptiu informe al Consell d'Estat.
Un cop tinguin aquest informe es presentarà la impugnació, que serà el primer recurs del Govern socialista, tres dies abans de la reunió entre el cap de l'Executiu, Pedro Sánchez, i el president català, Quim Torra.
La portaveu i consellera de Presidència, Elsa Artadi, ja havia avisat aquest matí que si la Moncloa portava la moció de la CUP al TC es constataria que no hi ha "gaire diferència" entre els governs de Pedro Sánchez i Mariano Rajoy

undefined
Tot i la decisió de portar la moció al Constitucional, la portaveu del Govern central, , ha manifestat que esperen que la reunió de Pedro Sánchez amb Quim Torra surti 'molt bé' i obri un camí de diàleg en el qual, en tot cas, el dret d'autodeterminació 'no té recorregut'.




