Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La jutgessa degana prohibeix que els menors estrangers dormin a Fiscalia

Mercedes Caso assegura que els joves han estat en situació d'indignitat i de falta de protecció dels seus drets fonamentals passant nits senceres en una sala d'espera de la Ciutat de la Justícia

Menors migrants dormen amuntegats al terra d'una sala d'espera de la Ciutat de la Justícia / Elisenda Colell

Barcelona

La jutgessa degana de Barcelona, Mercedes Caso, ha prohibit que s'utilitzin els espais de la Fiscalia com a allotjament temporal dels menors no acompanyats que arriben a Catalunya. Mercedes Caso ha dictat i notificat avui un acord per evitar situacions "inacceptables", com les que ha estat denunciant SER Catalunya, en les que els adolescents han hagut de dormir al terra, a la Ciutat de la Justícia.

La jutgessa degana considera inacceptable la manera com s'ha tractat els menors fent-los, dormir al terra, primer amb matalassos i després directament als bancs de la sala d'espera de la Fiscalia. Una situació que Mercedes Caso assegura que ha estat d'indignitat i de falta de protecció dels drets fonamentals d'aquests joves.

Donada la reiteració dels fets, la jutgessa degana prohibeix que aquests nois puguin estar a la sala d'espera de la Fiscalia entre les 8 del vespre i les 8 del matí, "quan s'ha de garantir el seu descans". I que això s'ha d'aplicar tant en el cas dels menors no acompanyats que acaben d'arribar a Catalunya com en el cas dels joves tutelats que hagin fugit d'un centre de la Generalitat.

L'acord també insta les administracions a obrir un centre de primera recepció i la creació en aquest espai d'un equip de la Unitat d'Atenció de Menors, fora de la Ciutat de la Justícia, per realitzar la primera identificació.

Más información

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir