Desallotjament a les Glòries
Les excavadores han fet fora una seixantena de persones que hi malvivien en barraques
:quality(70)/cloudfront-eu-central-1.images.arcpublishing.com/prisaradio/C3EQLN7ZXBNK3EUGGBEM7TELDM.jpg)
La Guàrdia Urbana desallotja amb excavadores les barraques de l'assentament de les Glòries / Alejandro García EFE
Barcelona
El desallotjament s'ha fet per ordre judicial i l'Ajuntament assegura que a través dels serveis socials s'ofereixen solucions a aquestes persones. El cert, però, és que la majoria acabaran malvivint al carrer. En els últims mesos, el nombre de persones que hi vivien havia augmentat i havia arribat a les seixanta. En Said és un d'ells.
"Vivimos aquí porque no tenemos trabajo, ni dinero ni dónde ir"
00:16
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/370RD010000001375258/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
En aquestes condicions hi vivien també cinc menors, dos d'ells no acompanyats, que han passat a disposició de la Generalitat. L'objectiu de l'Ajuntament és que aquestes persones es vinculin ara als serveis socials, que en alguns dels casos els ofereixen allotjament en albergs. Molts d'ells, però, són ferrallers que no es volen desprendre dels carros. Per això, com explica en Khalid, no volen anar als albergs, però tampoc viure al carrer.
"Si duermes en la calle te pueden quemar, te pueden robar, muchas cosas"
00:16
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/370RD010000001375278/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Des del consistori, són conscients del problema però expliquen que es farà un esforç perquè acceptin l'ajuda dels serveis socials, una ajuda que de moment només han acceptat nou de les 61 persones. Laia Ortiz, tinent d'alcalde de Drets Socials.
"La situació no ens agrada i hem treballat per garantir allotjament i una oportunitat de canvi per aquesta gent"
00:19
Compartir
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
<iframe src="https://cadenaser.com/embed/audio/460/370RD010000001375253/" width="100%" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
L'ajuntament també ha exigit que Generalitat i Govern central s’involucrin més en aquests temes