Els guanyadors dels Premis IdeaRàdio 2018
Els programes han estat radiats aquest cap de setmana per SER Catalunya
Barcelona
Aquest cap de setmana SER Catalunya ha emès els programes guanyadors dels Premis IdeaRàdio 2018. Aquest era el premi al que aspiraven els més de 60 projectes i 170 participants que van presentar-se, el passat més de març, a la quarta edició d'aquests guardons d’innovació radiofònica organitzats per SER Catalunya.
El jurat va seleccionar "Rumescu" per l’atreviment humorístic del seu equip, i aquest projecte forma part integral de la programació d’estiu de SER Catalunya, cada dissabte de 12h a 13h. La primera entrega s’oferirà aquest 28 de juliol.
L’equip el formen en Gerard Serra i Aida Fita, graduats en Comunicació Audiovisual i Multimèdia a l'ERAM i Roger Gil, Diplomat en Guió i Realització de programes d'humor per a Ràdio i Televisió a Blanquerna
També s'han radiat els programes pilot de:
- "Els influencers" de Nil Marbà, Anna Sànchez, Clemente García, Roger Argemí, Sergi Cano i Pol Garcia;
- "Contra tot pronòstic" de Norbert Palazón Prieto i Albert Ramírez Ricarte, estudiants de la Universitat de Girona;
- “Vull ser jove” de Marc Gabernet, Sergi Cano, Aleix Manzano, Layla Zaoui i Anna Pardos, amb edats compreses entre els 16 i els 20 anys;
- "La palestra", de Guillem Carreras Costa i Joan Pol Alcaraz Rodergas, estudiants de periodisme a la Universitat Pompeu Fabra.
Els quatre equips han treballat durant mesos per preparar els seus programes pilot, i per a dur-ho a terme, els guanyadors han comptat amb els recursos i l'assessorament dels professionals de la ràdio. Cadascun d’aquests pilots ha estat introduït i apadrinat per un dels directors dels programes habituals de la nostra emissora: Rosa Badia de “Tot és Comèdia”, Óscar Moré d’ “Especies Protegides”, Màxim Castillo de “Soroll”, i Sique Rodríguez de “Que t’hi jugues!”.
El jurat d’IdeaRàdio 2018, va valorar d’aquesta manera els projectes guanyadors:
• De "La palestra", es destaca l’originalitat i sensibilitat de la proposta que busca combinar cultura i esport, explorant una àmplia diversitat de formats radiofònics i aportant les veus dels experts en cadascuna de les temàtiques triades, amb un especial protagonisme dels elements sonors. Aquest projecte tindrà també secció pròpia durant l’estiu dins el programa ‘Serveis Mínims’.
• De "Rumescu" el jurat valora l’atreviment humorístic de l’equip, plantejant un programa d’humor per enriure-se’n de la premsa rosa, així com la professionalitat dels seus guions i de la seva posada en escena.
• I de "Contra tot pronòstic" es destaca l’enginy del guió, buscant apropar-se al públic jove a través de l’humor amb els seus mateixos codis i referents.
I de les dues mencions especials el jurat en va destacar:
• De "Els influencers" la solvència del format i l’originalitat de les seves seccions, així com el dinamisme de l’equip.
• De “Vull ser jove” l’espontaneïtat i empenta dels seus components i la passió radiofònica demostrada per tots ells, proposant un programa per apropar el mitjà a la seva generació.
A més, en les darreres setmanes han tingut cabuda al programa “Tot és Comèdia”, altres projectes destacats de la collita 2018 d’IdeaRàdio: "Fem món", menció especial del jurat aquest any, d'Iván Olmos i Carla Samon, un espai amb la voluntat d’explicar rigorosament els conflictes internacionals i apropar-se al públic més jove amb continguts atractius i interactius. I també "Letratados", un altre projecte destacat per voler apropar-se al món de la literatura amb humor. L’equip, format per Pedro Valdenebro i Jairo Martín, estudiants del Máster de Escritura Creativa de la Universidad de Sevilla.




