“Tenim molta més por del que li pot passar a Barcelona que el que li pot passar realment"
La historiadora Anna Sallés i l'antropòleg Xavier Theros repassen el passat, present i futur de Barcelona

Anna Sallés i Xavier Theros, als estudis de Ràdio Barcelona. / Jordi Manau

Barcelona
L’Anna Sallés és una historiadora especialitzada en moviments d’esquerres, la Revolució Russa i la reunificació italiana. Exmilitant del PSUC, durant molts anys ha impartit classes a la Universitat Autònoma de Barcelona. És la vídua d’un dels grans de la nostra literatura: Manuel Vázquez Montalban.
El Xavier Theros és antropòleg, escriptor, poeta i cronista habitual d'històries de Barcelona. Va formar part del duet “Accidents Polipoètics”, juntament amb l’enyorat Rafael Metlikovez. L’any 2017 va guanyar el Premi Josep Pla de Narrativa per "La fada negra".
Avui, al Llapis de memòria, l'Anna i el Xavier conjuguen la ciutat comtal en tots els temps verbals i fan una mirada transversal a la que és la seva casa.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Llapis de memòria (02/08/2018)




