A partir del 2019 s'haurà d'ensenyar el DNI per entrar a totes les sales de joc de Catalunya
Ara mateix només es controla l'accés a bingos i casinos però a partir de gener es demanarà la documentació també per entrar a les sales amb màquines escurabutxaques
Es vol evitar que menors i ludòpates puguin entrar a jugar

Imatge d'arxiu(CADENA SER)

Barcelona
A partir de l'any que ve s'haurà d'ensenyar el DNI per entrar a totes les sales de màquines escurabutxaques de Catalunya. El Govern treballa des de fa mesos en un canvi de normativa per evitar que menors i ludòpates puguin jugar lliurement en sales de màquines escurabutxaques i similars, sense que ningú els demani la documentació.
Sovint hi ha una primera sala, una mena de vestíbul, on hi ha màquines d'apostes, majoritàriament escurabutxaques, d'accés lliure. També hi ha petites sales de joc en zones urbanes Ara, la Generalitat vol que això desaparegui i que a totes les sales on hi hagi màquines d'apostes s'hagi d'ensenyar el DNI per entrar. Això té dos objectius bàsics: el primer, evitar l'entrada de menors d'edat. I el segon, molt important, barrar el pas als ludòpates que consten en el registre d'autoprohibits, una llista de la Generalitat en què aquells qui són addictes al joc s'apunten voluntàriament perquè així no els deixin jugar. L'Associació Catalana d’Addiccions Socials fa temps que demana aquesta modificació en la normativa del joc. El seu director, Francesc Perandreu, creu que és un error demanar el DNI per unes màquines i no per d'altres: "Dintre d'aquest saló poden haver 100 màquines normals i tres d'especials, llavors a les 100 màquines normals pots entrar a jugar i a les altres necessites DNI. Nosaltres el que vam dir que era absurd, és com aquell que diu que ja no sóc alcohòlic perquè he deixat de beure whisky i ara només bec cervesa".
I això és precisament el que deixarà de passar. Segons la Generalitat, alguns empresaris del joc han exposat les seves reserves a aquest canvi de normativa, perquè els reduirà el negoci i hauran de fer obres per canviar el control d'accés, però el Govern considera que ha de prevaldre la protecció als ciutadans. La direcció general de jocs i tributs fa mesos que treballa en aquest canvi normatiu, conjuntament amb el col·legi de psicòlegs i associacions d’addictes, però tot s'havia parat amb l'aplicació del 155 i ara ho ha reactivat.




