Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Fiscalia imputarà Jové però no Aragonès

La Fiscalia es decanta per investigar al diputat d'Esquerra Josep Maria Jové per malversació i desobediència, i descarta imputar el vicepresident català, el també republicà Pere Aragonès, tal com volia el titular del jutjat 13 de Barcelona. L'última paraula la té el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya

Núria Julià (ACN)

La Fiscalia considera que Josep Maria Jové va tenir una clara participació en la cessió de locals públics per a la celebració del referèndum. I va destinar funcionari a feines concretes relacionades amb la votació. Per tant, diu, no cal que la despeses estigui quantificada per parlar d'un delicte de malversació.

Amb tot, la fiscalia diu en el seu escrit que la investigació ha acreditat una despesa de 2'2 milions d'euros en la publicitat i preparació de la votació. També creuen que se l'ha d'imputar per haver permès i impulsat el cens universal que va permetre dipositar la butlleta a qualsevol punt de Catalunya. I recorda que havia estat advertit pel Tribunal Constitucional i malgrat tot, va tirar pel dret. Per tot plegat, la fiscalia creu que hauria d'estar imputat per malversació, desobediència, revelació de secrets i possiblement prevaricació administrativa.

En canvi, considera que el jutge del 13 de Barcelona no aporta indicis suficients per demanar la imputació del vicepresident Pere Aragonès però la fiscalia afegeix que el jutge ha de seguir investigant per si apareixen elements nous. Diu el ministeri públic que l'únic que va fer, segons el magistrat, és no impedir que altres departaments impulsessin el referèndum.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir