Els empresaris tarragonins exigeixen un bon manteniment de les autopistes
Volen que foment garanteixi que les vies ràpides estarán en bon estat quan s'acabin les concessions de les autopistes.
Es mostren favorables al sistema de vinyeta pels usuaris.

Autopista AP-7 a l'altura de l'Ametlla de Mar. / ACN

Tarragona
Mantenir un kilòmetre d'autopista costa 80.000 € anuals, més de 13M d’€ comptant tota la xarxa tarragonina de vies ràpides. La Confederació Empresarial de Tarragona proposa que els pressupostos estatals contemplin una partida específica per tal de mantener-les en bon estat. Segons Juan Gallardo, el cap del Gabinet d'Estudis, “ens fa por que aquest volum elevat de costos minvin la qualitat de les infraestructures”.
Sistema alternatiu
Recalquen que l'escenari d'incrementar la pressió fiscal al sector dels transportistes s'ha d'evitar. Posen una altra solución damunt de la taula, un sistema alternatiu de finançament, de manera que paguin una taxa tots els usuaris de l'Estat que facin servir l'autopista.
La reivindicació no s’atura
D’altra banda, continuen demanant el desdoblament de la N-340 cap a les Terres de l'Ebre i cap al Penedès, tant en sentit sud com nord.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




