Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Es multiplica per quatre el mobbing a la feina

(https://pxhere.com)

Barcelona

Durant els primers 9 mesos de l'any, les investigacions que ha obert la Inspecció de treball per assetjament laboral multipliquen per 4 les que va obrir en el mateix període del 2017.En nombres totals, són xifres baixes però els experts asseguren que són molt poques les persones que donen el pas de consultar quan són víctimes d'un mobbing.

Hem passat d'11 casos investigats l'any passat per la Inspecció de Treball a 38 enguany... Mentrestant, a CCOO, el nombre de consultes de treballadors pel mateix motiu gairebé s'ha duplicat durant els últims 3 anys. De 65 consultes l'any 2015 s'ha arribat a 108 l'any passat. Són xifres que probablement representen una mínima part dels que arriben a ser denunciats. Hi coincideixen en aquesta teoria tots els experts consultats. Francesc Montoro, responsable de Salut Laboral de CCOO:

De fet, Montoro diu que moltes vegades, quan intenten mediar a una Empresa per un presumpte individual de mobbing, surten a la llum altres casos que no s'han denunciat.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Francesc Montoro (CCOO): "Per cada cas de mobbing laboral que es denuncia, cinc no surten a la llum"

00:00:0000:06
Descargar

El Secretari General de Treball, Josep Ginesta, diu que, igual que passa amb els accidents de feina o amb l'absentisme, les denúncies per mobbing creixen quan hi ha més activitat laboral. En tot cas, creu que s'ha de batallar contra aquest problema creant protocols d'actuació a les empreses:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Josep Ginesta, secr. gral. Treball: "Cal establir mecanismes interns de control a les empreses"

00:00:0000:06
Descargar

Segons Ginesta, la Inspecció de Treball també té un paper a jugar controlant que a les empreses hi hagi aquests protocols d'actuació. En funció de les denúncies recollides per Comissions Obreres, podem dir que el Mobbing és un fenomen que es dóna principalment a empreses de més de 50 treballadors. Per sectors, es dona sobretot a la Indústria, seguit de la Sanitat i el Comerç.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir