Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'IRTA incorpora un TAC mòbil per escanejar animals i fruites

Poden veure com afecta la dieta a un animal, si tenen agire greix o com s'asseca un pernil

Un dels TAC's que té l'IRTA en funcionament / David Parreño

Un dels TAC's que té l'IRTA en funcionament

Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura

És igual que un TAC d'hospital però hi passaran animals vius, peces de carn i fins i tot peixos. Ja en tenen un a les instal·lacions de Monells i aquest any en tindran un altre per anar a les granges.

És una eina que permet veure la composició de la carn. Per exemple, poden veure com afecta una dieta a un animal, si un pernil curat s'està assecant bé o si peixos com la tonyina tenen gaire greix. La cap de Qualitat del Producte de l'Institut, Maria Font, ha explicat que poden analitzar l'evolució dels animals al llarg del temps.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Maria Font, cap de qualitat del producte de l'Institut

00:00:0000:06
Descargar

De moment l'han fet servir empreses de nutrició i genètica i en assajos i grups de recerca. El TAC fa més de 100 imatges d'una peça i permet estudiar parts concretes com una costella de porc.

David Parreño Mont

David Parreño Mont

Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir