Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
REUNIÓ DE CÒNSOLS

Els comuns fan cas omís al Govern i no rebaixen l'ITP

Asseguren que no hi ha res que faci pensar que baixant l'impost, afloraran més pisos de lloguer la mercat

Un moment de la reunió de cònsols celebrada a Canillo

Un moment de la reunió de cònsols celebrada a Canillo / M.M. (ANA)

Un moment de la reunió de cònsols celebrada a Canillo

Canillo

Els comuns fan cas omís al Govern i no rebaixen l'ITP tal com recomana la Llei d'habitatge.

La decisió s'ha pres en la reunió de cònsols d'aquest dimarts on també han donat llibertat a les corporacions per a possibles ajornaments dels fraccionaments per cessió econòmica.

El cònsol major de Canillo, Josep Mandicó, ha explicat que no hi ha indicis que amb una rebaixa de l'Impost sobre les transmissions patrimonials puguin aflorar nous pisos destinats al lloguer. D'aquesta manera no donen compliment a una de les recomanacions de la Llei de mesures urgents relatives a l'arrendament d'habitatges.

Actualment, l'impost per part comunal és del 3% sobre la compravenda o la sessió d'immobles. En aquest sentit, Mandicó ha manifestat que suposa un ingrés important i no tanca la porta a una possible rebaixa si es demostra que això ajuda a posar pisos de lloguer al mercat.

De la seva banda, el cònsol major d'Encamp, Jordi Torres, ha argumentat que quan hi ha una compravenda el comú desconeix quin ús tindrà l'habitatge.

Un altre dels punts que s'ha tractat durant la reunió ha estat la falta de diners que encara els queden per rebre als comuns procedents de les transferències del 2017. Tal com han explicat Torres i Mandicó, a les corporacions els falta una quantitat important de diners –es desconeixen les quantitats totals– de les transferències que es corresponen a tots aquells ingressos que el Govern ja ha liquidat però encara no ha cobrat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir