Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Nou pobles sense cap naixement en tot un any

Temen que la falta de naixements perdin alguns dels serveis que ara tenen

Una nena a l'escola a Ripoll / Jordi Altesa

Una nena a l'escola a Ripoll

Girona

La mala comunicació, l'aïllament i els pocs serveis són els tres principals motius pels quals els joves moltes vegades marxen del poble petit on han nascut.

En aquesta situació es troben diversos pobles de les comarques de Girona, però sobretot Fontanilles, Palau Santa Eulàlia, Sant Andreu Salou, La Selva de Mar, Setcases, Toses, La Vajol, Vilamaniscle i Susqueda... on durant el 2017 no hi va nèixer cap nen. L'alcaldessa d'aquest últim poble, Eva Viñolas, diu que un dels inconvenients és que no tenen escola.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Eva Viñolas, alcaldessa de Susqueda

00:00:0000:06
Descargar

Viñolas diu que ara tenen 5 habitants menors de 9 anys. A Catalunya, hi ha 107 pobles que es troben en aquesta situació

Un canvi

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Marina Puigcorbé, veïna de les Lloses

00:00:0000:06
Descargar

A les Llosses, al Ripollès, la Marina va trencar aquesta mala ratxa. Ha estat mare darrerament i ha contribuït a incrementar el nombre de nens al seu poble. Això permet mantenir serveis com el bus escolar.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir