Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
Patrimonio cultural

L'Estat cedeix la titularitat del poblat de Torre d'en Galmés al Consell

La mesura serà efectiva en uns mesos i permetrà accedir a les subvencions del Govern central

El jaciment de Torre d'en Galmés serà de titularitat del Consell de Menorca. / Jordi Ribera

El jaciment de Torre d'en Galmés serà de titularitat del Consell de Menorca.

Mahón

L’Estat espanyol ha accedit a cedir gratuïtament la titularitat del jaciment arqueològic de Torre d’en Galmés al Consell de Menorca. Així ho ha anunciat el departament de Cultura insular.

En la pràctica això suposarà que el Consell, que fins ara tenia encomanada la gestió del poblat talaiòtic, també en serà el propietari. Aquest fet permetrà, d’entrada, accedir a ajudes com les del 1,5% cultural de l’Estat. Fins ara, Torre d’en Galmés no podia accedir a aquestes subvencions perquè el Govern central no es podia subvencionar a si mateix. La mesura també facilitarà qualsevol actuació a Torre d’en Galmés que es vulgui impulsar des del Consell ja que fins ara havien de demanar permís per a qualsevol cosa que es faci allí.

Aquesta cessió és un tràmit administratiu que es farà al llarg dels propers mesos. El conseller insular de Cultura, Miquel Àngel Maria, confia en que Torre d’en Galmés ja pugui accedir a ajudes de l’estat a partir de la propera convocatòria de l’any que ve.

Jordi Ribera

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir