Ordeig guanya a la Seu d'Urgell
La candidatura de Compromís per la Seu, vinculada al PSC, obté sis regidors, un més que la llista de Junts per la Seu

Òscar Ordeig celebra la victòria a la Seu d'Urgell a les municipals d'aquest diumenge. / Albert Lijarcio (ACN)

La Seu d'Urgell
El candidat de Compromís per la Seu, la llista afí al PSC, Òscar Ordeig, es va imposar ahir a les eleccions municipals amb el 30,63% dels vots, obtenint sis regidors, un més que la llista sobiranista de Junts per la Seu que encapçalva Jordi Fàbrega.
Fàbrega, que tenia el repte de prendre el relleu d'Albert Batalla, l'actual alcalde, va obtenir cinc regidors, perdent dos escons sobre els què tenia Batalla al 2015.
Un d'aquests escons ha anat a parar a ERC que passa de tres a quatre regidors.
L'altre escó perdut ha recaigut sobre la CUP que passa d'un a dos regidors.
La participació ha estat històrica, superant el 60%, set punts per sobre dels comicis anteriors.
Ara s'obre un horitzó de negociacions que s'haurà de tancar el 15 de juny data límit per constituir els nous ajuntaments.
Eleccions Europees a Andorra
Pel que fa a les eleccions europees, que també es votaven ahir, van obtenir a Andorra una molt baixa participació.
Només 1.757 espanyols van votar a l'ambaixada sobre un cens que supera els 20.000 electors. Amb tot van ser superar en més de 800 els vots d'ara fa quatre anys.
Pel que fa als residents portuguesos, ahir només van votar el 2% dels censats a Andorra a les eleccions al parlament europeu.




