Marta Madrenas, alcaldessa en minoria
La líder de JxCAT augura un mandat complex on haurà d'arribar a "consensos" per governar

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, amb la vara a les mans / Aj. Girona

Girona
Marta Madrenas ha acabat sent escollida alcaldessa de Girona sense cap acord amb la resta de partits. Governarà en minoria amb 9 dels 27 regidors del ple, i ella mateix augura que no tindrà un mandat plàcid i que haurà d'arribar a "consensos" per governar.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Discurs de Marta Madrenas (JxCat) en el ple d'investidura del 15 de juny de 2019
El cap de llista de Guanyem Girona, Lluc Salellas, ha recordat que els resultats del 26-M van catapultar-los com a segons força política al consistori "amb oportunitat de liderar el canvi". Però també ha admès que la seva proposta d'acord amb ERC, que indefectiblement passava per rebre l'aval del PSC per a la investidura, no ha estat possible. "Esquerra, per omissió, ha donat el govern a JxCat", ha afirmat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Discurs de Lluc Salellas (Guanyem) en el ple d'investidura del 15 de juny de 2019
La cap de llista del PSC, Sílvia Paneque, no s'ha estat de criticar obertament al ple el veto que els va aplicar ERC, negant-se a dialogar amb ells. Ha acusat els republicans d'haver-los tractat "amb duresa" i de trencar "la cordialitat" amb els socialistes que ha imperat al ple durant els darrers mandats.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Discurs de Sílvia Paneque (PSC) en el ple d'investidura del 15 de juny de 2019
El cap de llista d'ERC, Quim Ayats, s'ha erigit com a home de consens i ha dit que ERC no farà "política d'aparador" i que allò que guiarà el seu dia a dia al consistori serà "la voluntat de diàleg i d'arribar a acords". "Ni el govern ni l'oposició podem fer monòlegs", ha insistit.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Discurs de Quim Ayats (ERC) en el ple d'investidura del 15 de juny de 2019
Per últim, el cap de llista de Cs, Daniel Pamplona, s'ha proposat buscar "solucions reals des de l'àmbit local" i ha subratllat que, durant el mandat que avui es tanca, "l'Ajuntament de Girona no ha estat prou productiu".
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Discurs de Daniel Pamplona (Ciutadans) en el ple d'investidura del 15 de juny de 2019




