Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Catalunya suspèn en qualitat de l'aire

L'any passat tota la població catalana va estar exposada a nivells de contaminació superiors als que recomana l'OMS, segons l'informe anual d'Ecologistes en Acció

Imatge d'arxiu d'un punt de mesura de l'aire al polígon petroquímic de Tarragona / ACN

Imatge d'arxiu d'un punt de mesura de l'aire al polígon petroquímic de Tarragona

Barcelona

La qualitat de l’aire continua sent pobra a Catalunya. Segons l’informe anual d’Ecologistes en Acció, el 2018 tota la població va estar exposada a nivells de contaminació superiors als que recomana l’Organització Mundial de la Salut.

L'informe conclou que les partícules en suspensió i el diòxid de nitrogen s'han reduït lleugerament gràcies als aiguats extraordinaris de la passada tardor; però que l'ozó s'ha mantingut elevat ajudat per les onades de calor de l'estiu.

Tot i aquesta petita millora, i basant-se en les recomanacions de l'OMS, Ecologistes en Acció alerta que bona part de la població de Catalunya i especialment de l'àrea metropolitana de Barcelona i del Port de Tarragona, està exposada a nivells de diòxid de nitrogen i partícules perjudicials per a la salut.

I el mateix passa amb l'ozó, que en aquest cas afecta a tot Catalunya i en especial a les zones rurals de Barcelona i al polígon químic de Tarragona.

Per tot plegat, Ecologistes en Acció insisteix en la necessitat de reduir el trànsit amb mesures com el peatge urbà i reforçant el transport públic.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir