Les pluges causen inundacions i afecten la circulació viària i de trens

Senyal que restringeix el trànsit en un pas sota via a Cubelles en cas d'inundacions, amb el mateix pas inundat. Imatge del 12 d'agost del 2019 / Gemma Sánchez (ACN)

Barcelona, 12 ago. (EFE).- Les intenses pluges que han caigut aquesta matinada en bona part de Catalunya, amb especial incidència a les comarques del Garraf i el Baix Penedès, han provocat inundacions de carrers i baixos, així com la caiguda d'arbres que han obligat a interrompre la circulació de trens entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova.,El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins a les 07:00 hores un total de 364 trucades per 264 incidents relacionats amb les pluges, la majoria per inundaci
El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins a les 07:00 hores un total de 364 trucades per 264 incidents relacionats amb les pluges, la majoria per inundacions, afectacions al clavegueram i incidències viàries, segons ha informat Protecció Civil, que ha concretat que la majoria d'avisos s'han produït al Garraf, el Baix Llobregat, el Baix Penedès, el Tarragonès i el Barcelonès.
Les pluges, que han deixat 56 litres per metre quadrat en 30 minuts a Cunit, 41 a Sant Pere de Ribes, 36 a Vilarodona o 27 a Tarragona, han obligat els Bombers de la Generalitat a atendre més d'un centenar d'avisos.
En tots els casos es tracta d'inundacions de baixos, aparcaments i acumulacions d'aigua a carrers, rotondes i terrasses d'edificis, sense que s'hagin registrat ferits.
A Vilanova i la Geltrú, per exemple, la circulació per la majoria de carrers de la població s'ha fet molt dificultosa i hi ha hagut problemes d'accés a l'estació de Renfe, encara que a aquestes hores ja s'ha restablert la situació.
També s'han hagut de tallar dos carrils de circulació de la C-32 a Castelldefels en sentit Barcelona per acumulació d'aigua a la calçada.
Les fortes pluges han obligat a activar l'alerta del Pla Inuncat, així com la del Ferrocat, ja que la caiguda d'arbres ha provocat el tall de la circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova, fet que ha afectat els trens de les línies R13, R14, R15 i R16, que han estat desviats per Vilafranca, així com els trens regionals i de Llarga Distància del Corredor Mediterrani.
Els trens circulen des de les 07:30 hores per una sola via entre Sant Vicenç i Vilanova, cosa que està causant demores que poden superar els 30 minuts en aquestes línies i en la R2 Sud, segons ha informat Renfe, que per minimitzar l'afectació ha establert un servei alternatiu per carretera entre aquestes dues poblacions.
De la seva banda, l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha emès dos avisos hidrològics al Baix Penedès i el Garraf per alertar de l'increment del cabal de les rieres.
I és que, davant aquest episodi de precipitacions, Protecció Civil recomana informar-se de la situació meteorològica i les possibles afectacions viàries abans de sortir de casa i extremar les precaucions a l'entorn de rius i rieres.
Les tempestes es desplacen ara cap al nord i l'est, encara que aquestes pluges estan sent més disperses, segons el Meteocat.




