Tres banyistes al dia es queden sense res quan surten de l'aigua a Barcelona
La Guàrdia Urbana els lliura "un kit de furt" que conté uns pantalons, una samarreta, xancletes i una targeta de metro perquè puguin desplaçar-se

Imatge d'arxiu del litoral barceloní / Getty Images

Barcelona
Cada dia hi ha tres turistes que demanen a la Guàrdia Urbana de Barcelona uns pantalons, una samarreta i una targeta de transports perquè els lladres els ho han robat tot.
174 turistes han demanat ajut a la Guàrdia Urbana durant els mesos de juny i juliol perquè s'havien quedat literalment amb banyador o directament despullats, en el cas dels nudistes.
"Depenent del tipus de furt, la persona pot quedar-se sense res de res, ni roba, ni documentació... En aquests casos, abans de sortir de la sorra els hi donem un kit de furt que conté els elements essencials, pantaló, samarreta, xancles i una targeta de metro perquè pugui desplaçar-se", ha explicat a SER Catalunya el sergent Toni García de la Unitat de Platges.
"Això és un problema sobretot quan és un estranger. Ens vam trobar una família de ciutadans anglesos que li havia passat això, els hi havien furtat totes les seves pertinences. Es van quedar sense roba, sense claus del cotxe, sense diners, sense cartera, sense documentació... i el cotxe el tenien al pàrquing", ha exposat García.
"La majoria de casos son persones que han marxat a banyar-se i han deixat les coses a la sorra sense atenció", puntualitza l'agent.
Les tècniques que utilitzen els lladres
Segons explica el sergent, han detectat casos de delinqüents que es fan passar per venedors ambulants "i així no aixequen sospites, i quan s'acosten a la gent, aprofiten per a robar".
Finalment, García ha volgut alertar sobre una nova tècnica que utilitzen els lladres: "Aquest any també hem trobat gent que fa servir les tendes de campanya per amagar sota els objectes que van furtant i així no han de marxar de l'arena i poden continuar robant".
800 furts denunciats a la Barceloneta
Entre juny i juliol s'han denunciat 800 furts a la comissaria de la Urbana a la Barceloneta, 27 robatoris a interior dels cotxes i 17 amb violència. I la unitat de platges ha detingut 137 persones i n'ha imputat 212 més. Els agents expliquen que l'activitat dels venedors ambulants s'ha disparat i cada mes els intervenen entre 10.000 i 12.000 euros.




