Samu Saiz i Stuani salven els mobles
Stuani avança el Girona des dels 11 metres després d'una gran acció de Samu Saiz
Juan Carlos, providencial al darrera, neutralitzant la rauxa final dels canaris

El moment del gol / Cedida pel Girona FC

Girona
El Girona s encara no té patró de joc però té desequilibri i punteria al davant. Davant d’un Las Palmas que el va dominar quasi de cap a peus, la rauxa de Samu Saiz i la infal·libilitat de Stuani van ser suficients per seguir invictes a casa i sumar tres punts que no arreglen el panorama però que permeten guanyar temps.
Las Palmas va prendre-li la pilota gairebé des del principi però, a la primera part, no va arribar a generar excessiu perill. Srnic va posar en problemes a Juan Carlos amb dos xuts llunyans que el porter ha desviat quan ja entraven i poca cosa més.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Juan Carlos Unzué, entrenador del Girona
La primera meitat va acabar amb un altre contratemps, la lesió de Maffeo, que va ser subsituït per Mojica. Al descans, Montilivi va acomiadar l’equip amb una xiulada.
A la represa, Las Palmas va seguir tenint la pilota la major part del temps i va collar fort l’equip local, que, per moments, les va passar canutes. El Girona seguia sent pla i Unzué va decidir sacsejar l’arbre retirant del camp a Granell per fer entrar Samu Saiz, molt menys disciplinat però més elèctric.
I va ser Saiz, precisament, qui va provocar el penal decisiu. En un teva meva amb Marc Gual al vèrtex de l’àrea, va intentar picar la pilota per al davanter català i Lemos la va interceptar amb la mà. L’àrbitre va assenyalar penal, el VAR no el va desmentir i Stuani va seguir fent història des dels 11 metres. Cinquè gol de la temporada.
- LA FITXA
L’àrbitre va anul·lar el 2-0 a Marc Gual a passada de Saiz (77′) després que Stuani hagués enredat tothom deixant passar la pilota. I Saiz, novament, va ser protagonista als 86′ amb una acció per banda esquerre que va acabar amb centrada al segon pal que Stuani va connectar però el porter Martínez va aturar quasi sobre la línia. L’entrada de Saiz va ser determinant i els d’ahir van ser els seus millors minuts vestint de blanc i vermell.
El partit es va tornar boig als minuts finals i Juan Carlos va ser providencial. Primer, traient de punys un xut de falta de Lemos i després desviant un llançament escorat de Drolé que buscava pal llarg.
Al mig, Marc Gual va ser gana i va desaprofitar l’oportunitat de sentenciar a passada, un altre cop, de Samu Saiz. Tenia opcions més fàcils que el xut a porta però va optar per acabar ell i la seva decisió va permetre la rèplica de Las Palmas.
El Girona va acabar atrinxerat a l’àrea i el porter de Las Palmas pujant a rematar l’última falta però el conjunt local va conservar el 0 a la porteria.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




