Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
Energías renovables

El parc eòlic de Milà vol multiplicar per cinc la seva producció

Rafa Muñoz espera que més municipis copïin la iniciativa des castell per socialitzar un parc fotovoltàic

La potència des Milà es podria multiplicar per cinc en uns anys. / Radio Menorca

La potència des Milà es podria multiplicar per cinc en uns anys.

Mahón

El parc eòlic de Milà a Maó és a punt de batre el seu récord de producció energètica. Enguany el nivell de disponibilitat dels quatre aerogeneradors i el tipus de vent que estem tenint ajuden a tenir un rendiment molt alt. Tot això passa quan Milà està vivint els darrers anys de funcionament dels actuals molins que ja en tenen 15 i ja es prepara la repotencialització del parc per multiplicar la producció.

Es substituiran els actuals quatre generadors per tres. Això permetrà multiplicar l'actual potència de 3,2 MWh per 10,5MWh. I si els molins tenen una alçada major i arriben als 100 metres la potència actual es podria quintuplicar.

Muñoz també està a l’espera de veure com responen els vesins des Castell que tindran una planta fotovoltaica a Trepuconet que combinarà la inversió privada i la pública amb accions que podran comprar els habitants del municipi. Muñoz creu que molts altres ajuntaments seguiran aquesta via a curt i mig termini.

Jordi Ribera

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir