Sánchez està disposat a reunir-se amb Torra quan hi hagi govern
La conversa entre els dos presidents ha durat un quart d'hora i ha discorregut "amb normalitat institucional"

Imatge d'arxiu del president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, amb el president de la Generalitat, Quim Torra(ACN)

El cap de l'Executiu en funcions, Pedro Sánchez, ha traslladat aquest dimarts al president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, la seva disposició a reunir-se amb ell quan hi hagi govern i arrencada la legislatura, com farà amb la resta de presidents autonòmics.
“La voluntat de Pedro Sánchez és trobar una resposta a aquesta crisi política”, han assenyalat fonts de Moncloa, després de la conversa telefònica del president en funcions amb Torra, dins de la ronda de contactes amb els líders autonòmics.
Les mateixes fonts han indicat que Torra ha transmès al president del Govern en funcions que mantindrà les seves principals reivindicacions, al que Sánchez ha respost que Espanya és “un Estat Social i Democràtic de Dret” i que defensa “plenament” la independència de la justícia.
Durant la conversa, que ha discorregut “amb normalitat institucional” i ha durat un quart d'hora, el cap de l'Executiu en funcions ha mostrat a Torra el seu desig que la legislatura que s'iniciï, si obté la confiança de la Cambra, sigui la “del diàleg”.
El propòsit de Sánchez és reduir la tensió territorial i reprendre el diàleg i, per a això, vol aconseguir un govern al més aviat possible que permeti “donar estabilitat i encarar políticament la situació a Catalunya”.
Sánchez li ha dit a Torra que es necessitarà temps, però que el diàleg i la consecució d'un govern i uns pressupostos faran possible abordar qüestions clau per a la vida dels catalans, com la sanitat, l'educació, les infraestructures i els transports, la dependència o la indústria.




