Menorca es promociona a cinc fires com a destí turístic al gener
Foment del Turisme vol impulsar l'arribada de turistes procedents d'Europa central

Menorca és present des d'aquest dimecres a la fira turística d'Utrecht als Països Baixos. / FFTM

Mahón
L’activitat de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a l’inici d’aquest any està sent molt intensa. A la presència a Madrid Fusión i l’imminent inici de FITUR (22-26/01), suma l’assistència a tres destacades fires de l’Europa Central: CMT Fahrrad & Wandern (Stuttgart, Alemanya • 11-12/01), Vakantiebeurs (Utrecht, Holanda • 15-19/01) i Ferien Messe (Viena, Àustria • 16-19/01).
Aquestes accions formen part d’un calendari promocional que inclou, entre altres iniciatives, l’assistència a fires generalistes i especialitzades, la participació a workshops i presentacions, la posada en marxa de campanyes multimercat a través d’OTA’s, la programació de viatges de premsa i de familiarització i l’execució d’acords de màrqueting amb companyies aèries i touroperadors.
En la cerca de la necessària diversificació dels fluxos turístics, la FFTM manté la seva aposta per reforçar la visibilitat de Menorca als països de l’Europa Central, una decisió avalada per la bona resposta obtinguda en anteriors exercicis i que s’ha traduït en la consecució de registres positius de mercats interessants com l’alemany, el suís o l’austríac.
Més enllà de l’ampliació del nombre de països emissors i, per tant, de la reducció del risc que comporta la dependència, l’interès per captar aquests turistes radica en el potencial desestacionalitzador, l’elevada capacitat de despesa i el respecte per la naturalesa que els caracteritza.
En aquestes cites europees, la FFTM se centra en promocionar aquells productes que aporten diferenciació a la destinació, com són l’esport, el patrimoni, la gastronomia i la natura, aspecte aquest darrer en què s’inclouen tant els espais naturals que la situen com una illa ideal per al turisme actiu com les cales i platges que la singularitzen entre les altres regions mediterrànies.
Després de les fires d’Stuttgart, Utrecht i Viena, i de la participació per primera vegada a Madrid Fusión, la FFTM estarà present, un any més, a una de les fires més importants del circuit internacional: FITUR.
L’agenda de reunions inclou contactes amb els principals operadors turístics –companyies aèries, touroperadors, agències i portals- i oficines espanyoles de turisme dels mercats prioritaris amb la intenció d’establir acords de col•laboració que siguin beneficiosos per a la comercialització de Menorca.




