Les entitats del tercer sector se sumen a queixes pel col·lapse a Estrangeria
Denuncien que no donen cita abans de mig any i es vulneren drets dels immigrants

L'oficina d'immigració de la subdelegació del govern a Girona / Jordi Altesa

Girona
En els propers mesos, l’Oficina d’Estrangeria de la Subdelegació del Govern passarà de tenir 24 funcionaris a 13. Les entitats del tercer sector posen el crit al cel perquè diuen que la situació és crítica i encara pot empitjorar.
Des de Càritas, per exemple, l’advocada i tècnica en immigració Mònica Caldas denuncia que els donen cita d’aquí a sis mesos o més… i això provoca que moltes vegades la documentació que han de presentar les persones estrangeres per obtenir la documentació caduqui
Caldas afegeix que en alguns casos els diuen que enviïn la documentació via correu postal, però acaba passant el mateix: un cop arriben els papers a l’oficina d’estrangeria queden aturats perquè no hi ha prou funcionaris per assumir la feina.Per això, les entitats del tercer sector que ajuden a persones estrangeres amb aquests tràmits demanen al govern espanyol que contracti més funcionaris.




