Aigua fins l'estiu de l'any que ve
Els pantans, de fet, segueixen tant plens que encara estan alliberant aigua

Susqueda, ple a vessar / Agències

Susqueda
El pantà de Susqueda està al 99 per cent i el de Sau al 92. Fins divendres passat, de fet, encara estaven tant plens que l’aigua sortia per sobre.
Tot i això, Susqueda encara segueix buidant aigua però únicament per la central hidroelèctrica, perquè no ha arribat a un nivell segur, que és el 91 per cent de la seva capacitat.
El director de l’àrea d’abastament de l’Agència Catalana de l’Aigua, Jordi Molist, diu que aquest aquest nivell dona molta seguretat per afrontar possibles episodis de sequera que puguin venir a partir d’ara
Just abans del Gloria, els embassaments del Ter estaven al 68 per cent de la seva capacitat, i estavan a prop d’una declaració de prealerta per sequera. Diuen des de l’ACA que després del Gloria el risc de sequera ha quedat posposat almenys fins a l’any que ve, tot i que adverteixen que el canvi climàtic pot fer agreujar aquesta situació.

David Parreño Mont
Cubre información local en Ràdio Girona desde 2018. Graduado en Humanidades y Periodismo por la Universitat...




