Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
EQUIPAMENTS

El Govern invertirà prop de dos milions en el nou edifici d'emergències

L'arquitecte Andreu Riba guanya el concurs d'idees amb un projecte funcional, lluminós i adaptat a l'entorn de Santa Coloma

Projecte ideat per l'arquitecte Andreu Riba per acollir el futur edifici d'emergències al costat del parc de bombers a Santa Coloma. / Andreu Riba

Projecte ideat per l'arquitecte Andreu Riba per acollir el futur edifici d'emergències al costat del parc de bombers a Santa Coloma.

Andorra la Vella

El projecte de l'arquitecte Andreu Riba ha estat el guanyador del concurs d'idees per l'edifici de serveis d'emergències que s'ha de construir a Santa Coloma, concretament davant de l'actual ubicació del parc de bombers. El projecte guanyador tindrà molta llum natural i un contacte visual amb l'entorn.

Amb un premi de vuit mil euros, el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, encarregarà a aquest despatx el projecte definitiu de la proposta que estarà dividida en dues fases, una primera que servirà per a la construcció de les cotxeres dels vehicles de bombers i el departament de manteniment d'edificis i en una segona fase, on es construirà els serveis administratius, entre ells el de Protecció Civil i el 112. El pressupost total de l'obra s'acosta al 1.750.000 d'euros.

El ministre Torres ha reconegut que "s'han presentat una desena de propostes, cosa que certifica que, tot i la gran quantitat de feina del sector, hi ha molt d'interès per participar en projectes de país". En aquest sentit, Torres també ha volgut donar les gràcies "per totes les propostes presentades".

En el paquet de bases ja estava estipulat la tipologia d'edificis. Malgrat tot, Andreu Riba, l'arquitecte guanyador, ha volgut destacar que "les dependències administratives s'articulen amb uns patis que permeten l'entrada de molta llum natural i un contacte visual amb l'entorn, ja que a Andorra som privilegiats en estar envoltats de natura". Els tres arquitectes finalistes del concurs han rebut un premi econòmic de 2.000, 4.000 i 8.000 euros, respectivament.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir